B-kurssi eli henkilöautokortti

B-kurssin sisältö

Kaikki ajotunnit sekä liukasrataharjoittelu mahdollista ajaa oikealla autolla. Ainoastaan pimeänajo suoritetaan aina simulaattorilla. Ajotunnit lähtevät asiakkaan valitsemalta paikkakunnalta.

B-kurssi oikeuttaa kuljettamaan henkilöautoa. Kurssin voi aloittaa heti, kun on täyttänyt 16 vuotta.

Kurssivaihtoehdot:

B-kurssi perinteinen ilman edellistä ajo-oikeutta:  Sisältää 13h ajo-opetusta henkilöautolla ja 1h ajo-opetusta simulaattorilla (pimeänajo) . Perinteinen kurssi, jossa harjoitukset suoritetaan autolla. Soveltuu parhaiten heille, joilla on jo kokemusta autolla ajamisesta. Mahdollisuus suorittaa liukkaankelin harjoitukset simulaattorilla, jolloin ratamaksua ei tarvitse maksaa.

B-kurssi perinteinen ajo-oikeus pohjalla: Sisältää 13h ajo-opetusta autolla ja 1h ajo-opetusta simulaattorilla (pimeänajo) . Tämä kurssi on perinteinen autokoulukurssi, jossa ajetaan harjoitukset autolla. Kurssi soveltuu parhaiten heille joilla jo on ajokokemusta liikenteestä. Mahdollisuus suorittaa liukasharjoitukset simulaattorilla, jolloin ratamaksua ei tarvitse maksaa.

B-kurssi laaja ilman edellistä ajo-oikeutta: Valitse tämä kurssi, jos sinulla ei ole liiemmin kokemusta autolla ajamisesta tai liikenteestä. Myös liukkaankelin harjoitukset toteutetaan autolla. (18h ajo-opetusta autolla ja 4h simulaattorilla yhteensä 22h ajo-opetusta) Tässä kurssissa ehdimme käymään asiat rauhallisesti läpi ja simulaattori tukee oppimistasi tehokkaasti. Mahdollisuus suorittaa liukasharjoitukset simulaattorilla, jolloin ratamaksua ei tarvitse maksaa.

B-kurssi laaja ajo-oikeus pohjalla: Valitse tämä kurssi, jos sinulla ei ole liiemmin kokemusta autolla ajamisesta tai liikenteestä. Myös liukkaankelin harjoitukset toteutetaan autolla. (18h ajo-opetusta autolla ja 4h simulaattorilla yhteensä 22h ajo-opetusta) Tässä kurssissa ehdimme käymään asiat rauhallisesti läpi ja simulaattori tukee oppimistasi tehokkaasti. Mahdollisuus suorittaa liukasharjoitukset simulaattorilla, jolloin ratamaksua ei tarvitse maksaa.

Teoriaopetus kätevästi etäopiskeluna. Teoriaopetuksen aloitustunti kaikkiin ajokorttiluokkiin on jokaisen parillisen viikon torstaina kello 17.15 – 18.00. Tarkastathan aikataulun ilmoittaudu kurssille kohdasta.

Suosittelen käymään aloitustunnin aina paikan päällä, jotta saisit mahdollisimman kattavat ohjeet onnistuneeseen kurssiin. Tunnille osallistuminen ei kuitenkaan ole pakollista.

Tärkeää!

1.7.2018 liikenneopetus muuttui niin sanotusti tutkintopainotteiseksi. Tämä tarkoittaa sitä, että lopullinen opetusmäärä riippuu oppilaasta. Kolme vuotta mopolla ajanut tuntee liikennesäännöt ja omaa paremman liikennesilmän kuin ilman aiempaa kokemusta oleva oppilas. Myös hyvä motivaatio ja ahkera itseopiskelu auttavat oppimisessa. Yllä mainitut opetusmäärät ovat lain vaatimat minimimäärät, minkä lisäksi saatan suositella lisäopetusta arvioni mukaan. Hinnastosta löytyy lisäopetuksen hinnat, joista kerron mielelläni lisää. Suosittelen etenkin lisäteoriaopetusta, koska autolla ajaminen on kokonaisuus ja myös teoria pitää osata.

Päätöksen kurssisi sisällöstä teet kuitenkin sinä.

Henkilöautokurssi vaihtoehtomme

B-kurssi perus ilman edellistä ajo-oikeutta

• - 13h ajo-opetusta henkilöautolla
  • - 8h teoriaopetus etänä

B-kurssi perus ajo-oikeus pohjalla

• - 13h ajo-opetusta henkilöautolla
  • - 4h teoriaopetus etänä
  • - Riskikoulutus

B-kurssi laaja ilman edellistä ajo-oikeutta

• - 18h ajo-opetusta henkilöautolla
  • - 3h lisäajotunti simulaattorilla
  • - 8h teoriaopetus etänä

B-kurssi laaja ajo-oikeus pohjalla

• - 18h ajo-opetusta henkilöautolla
  • - 3h lisäajotunti simulaattorilla
  • - 4h teoriaopetus etänä

Pelkkä riskikoulutus: Hinta 390€

Kurssimaksun päälle tulee 178€ viranomaiskulut eli ajokorttilupa ja kuljettajantutkintomaksut.

Ratamaksu 55€. Huom haluttaessa voit suorittaa liukasharjoitukset simulaattorilla, jolloin ratamaksua ei tarvitse maksaa.

Liikennekoulu ei vastaa viranomaiskulujen tai ratamaksun noususta johtuvista muutoksista hintoihin.

Vapaaehtoinen koulutus:

Sähköinen oppikirja: Hinta 30€

4h teoriaopetusta: Hinta 30€

Lisäajotunti: Hinta 75€, autokoulun ulkopuoliset oppilaat 80€

Lisäajotunti simulaattorilla: Hinta 35€

Tervetuloa mukaan!

Lisäksi voimme räätälöidä juuri sinulle tarvittavan opetuspaketin!

Oli opetustarpeesi vaikkapa vain varmuuden saaminen autoiluun, moottoripyöräilyyn tai perävaunun peruuttamiseen, ota yhteyttä!

Ajokortti autokoulu mikkeli

Tärkeää!

Päätöksen kurssisi sisällöstä teet kuitenkin sinä.

Hinnasto henkilöautokortti (B-kurssi)

B-kurssi, sis riskikoulutus ilman edellistä ajo-oikeutta: Hinta 1285€

B-kurssi, sis riskikoulutus ajo-oikeus pohjalla. (mopokortti, t tai A) Hinta 1245€

B-kurssi laaja, pätevillä opetusmäärillä. Ilman edellistä ajo-oikeutta Hinta 1725€

B-kurssi laaja, pätevillä opetusmäärillä. Ajo-oikeus pohjalla Hinta 1685€

(huomioithan, että autokoulun voi aloittaa 16-vuotiaana)

Pelkkä riskikoulutus: Hinta 390€

Kurssimaksun päälle tulee: ratamaksu 55€ ja 178€ viranomaiskulut eli ajokorttilupa ja kuljettajantutkintomaksut.

Kaikki ylimääräiset maksut yhteensä: 233€. Huom haluttaessa voit suorittaa liukasharjoitukset simulaattorilla, jolloin ratamaksua ei tarvitse maksaa.

Vapaaehtoinen koulutus:

Sähköinen oppikirja: Hinta 30€

4h teoriaopetusta: Hinta 30€

Lisäajotunti: Hinta 75€, autokoulun ulkopuoliset oppilaat 80€

Tervetuloa mukaan!

Lisäksi voimme räätälöidä juuri sinulle tarvittavan opetuspaketin!